نرم افزار چیست؟
 
دراین وبلاگ سعی شده از دنیای رایانه اخباری منتشر شود.
دراین وبلاگ سعی شده از دنیای رایانه اخباری منتشر شود.

نرم افزار، مجموعه از دستور العمل های دقیق و مرحله به مرحله است که هدف خاصی را دنبال می کند.

نرم‌افزار یا برنامه (به انگلیسی: Software). ظاهراً، اولین بار جان تاکی در سال ۱۹۵۸ این واژه را به‌این معنا به‌کار برده‌است. احتمالاً این واژه در مقابل سخت‌افزار (به انگلیسی: Hardware) به کار برده اند که بسیار پیش از پیدایش رایانه (به معنای اسباب و اشیاء) به‌کار می‌رفته‌است.

اگرچه «نرم‌افزار برنامه نامه (به انگلیسی: program) به است.

محتویات

 [نهفتن

دو گروه کلی نرم افزارها 

نرم‌افزارهای رایانه را به دو دسته بزرگ می‌توان تقسیم بندی کرد:

می توان گفت نرم‌افزار کاربردی برنامه های مورد استفاده ی کاربرند و نرم‌افزار سیستم مدیریت رایانه را برعهده دارند. مهم ترین نرم افزار سیستم،سیستم عامل است.

سه گروه کلی نرم افزارهای معماری 

از لحاظ معماری نرم افزار ها به دسته های زیر تقسیم می شوند:

امروزه واژه نرم‌افزار را در معنانی جز معنی برنامه رایانه‌ای نیز به‌کار می‌برند. مثلاً در فن مدیریت برای اشاره به روش‌ها و دانش فنی (در مقابل وسائل و تجهیزات و نیروی انسانی). نرم افزارها انواع گوناگونی دارند که مهم ترین دسته بندی آنها دسته ی تجاری و آزاد است.به خصوص با رویکردهای طرح های گنو و لینوکس معنای عمیق تری به نرم افزارهای آزاد داده شده تا آنجا که برخی نرم افزار ها را نمود فرهنگ می دانند.نرم افزار ها را نامه نویسان تدوین کرده و نامه نویسان ممکن است در یک شرکت مشغول کار باشند یا در خانه برنامه نویسی کنند مانند برنامه نویسان برخی نرم افزارهای لینوکس. امروزه بیشتر این برنامه ها کار می کنند و اقدامات بسیاری از آنها از دید کاربر پنهان می ماند به عبارتی هر نرم افزار مجموعی از کدهایی است که از الگوریتمی خاص پشتیبانی می کنند این کدها خود با کدهای گرافیکی آمیخته شده و بسیاری از اقدامات برنامه به دور از چشم کاربر عادی رخ می دهد. برنامه ها با کد هایی نوشته می شوند که بعداً یک خواننده کد آن را در رایانه کاربر اجرا میکند.

رقابت نرم‌افزاری 

در حال حاضر نرم‌افزارهای کامپیوتری فراوان را می‌توان در بازار یافت که به طور جدی به رقابت خود برای بقا ادامه می‌دهند. از مسائل قابل ذکر در این مورد می‌توان به خرید سهام شرکت‌های نرم‌افزاری کوچک و بزرگ توسط شرکت‌های دیگر اشاره نمود. همچنان که شرکت بزرگ گوگل به خرید سهام شرکت‌های بزرگ همچنان ادامه می‌دهد، در مدت کمی توانسته بسیاری از شرکت‌ها را تحت سلطه خود درآورد.

 

جستارهای وابسته 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
چهار شنبه 4 مرداد 1391برچسب:, :: 14:38
حمیدرضا شاهرخی

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دراین وبلاگ سعی شده از دنیای رایانه اخباری منتشر شود. و آدرس companyparsian.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 1058
بازدید کل : 131933
تعداد مطالب : 265
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1